Thursday, November 22, 2012

Day 3 - Nota group


I dag, etter veldig inspirerende diskusjoner med Cape Town basert PhD forsker, Keneilwe Munyai og videre med Ben Dalton om 'connectedness' / og spesielt 'pervasive media', mulighetene virket nesten uendelige. En positiv ting- absolutt. Mer forvirrende - ja da!

Senere tenkte vi på hvordan kan vi inkludere slike ideer innenfor vårt tema - bevissthet (awareness).

Vi ønsker fortsatt å jobbe med å finne en måte å gjøre deres budskap og tilstedeværelse klarere og mer slagkraftige (jobber med deres logo, nettside, 'stemme'), sammen med muligheten for en re-forekommende hendelse i Norge (for eksempel Nattjazz og andre festivaler), og bringe den brasilianske kulturen her.

Som et utgangspunkt og eksperiment for denne oppgaven, tenkte vi i dag, for å skape Kolibri badges (akkurat som den kreft bånd etc), noe som vil skape en nysgjerrighet, eksklusivitet og følelsen av sosial plikt som folk vil ønske å være en del av. Vi vil bruke disse emblemer fra i dag og se hvilken interesse det gnister, hvor mange mennesker spør oss om det og forhåpentligvis få flere tilhengere.


Vi gjort 6 badges i dag, men vil gjøre mer i morgen for oss alle! (Vi skal farge dem senere)



4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Spennende tanker dere har gjort dere! Det er så bra at vi er en så stor gruppe som ser på samme tema fra ulike vinkler, men som helt tydelig henger sammen. Vi kommer med mer informasjon i morgen om hvor langt vi har kommet i "Brand"-gruppen. Merkevare(brand) og logo har mye til felles, supert at to grupper ser nærmere på dette...kanskje kommer vi opp med noe som faktisk ville fungere ganske bra;)

    ReplyDelete
  3. Såg ikke bilde av kolibrien deres før i dag...men det er spennende at vi har så like tanker om hva logoen til Kolibri kan være. Så enkelt og greit- kolibrien=)

    ReplyDelete
  4. Yes, it can say so much! We just need to add colour to these broaches... we're thinking from the current logo - yellow, red, blue.

    ReplyDelete